Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Divinity: Original Sin II największym debiutem Larian Studios
W zeszłym tygodniu fani RPG mieli małe święto w związku z premierą Divinity: Original Sin II – kontynuacji niezwykle udanego tytułu z 2014 roku. Dzieło niezależnego studia Larian nie doczekało się jeszcze zbyt wielu ocen, ale entuzjazm wyciekający z dotychczasowych recenzji nie pozostawia wątpliwości, że gra otrzyma wysokie noty. Również gracze ciepło przyjęli drugie Divinity: Original Sin, o czym świadczą zarówno dotychczasowe opinie (ponad 5 tysięcy na Steamie, w tym 93% pozytywnych), jak i dostępne statystyki. W ciągu pierwszych czterech dni po premierze tytuł zdołał przyciągnąć ponad 300 tysięcy nabywców, przebijając wcześniejszy największy hit Larian Studios (pierwsze Original Sin ze 160 tysiącami w podobnym czasie). Nadmieńmy, że liczba ta dotyczy egzemplarzy zakupionych na Steamie, tymczasem grę można też znaleźć w sklepie GOG.com, korzystającym z własnego klienta GOG Galaxy. Co prawda, nie mamy szczegółowych danych na temat sprzedaży z tego źródła, jednak wystarczy zajrzeć na listę bestsellerów, by zobaczyć trzy edycje Divinity: Original Sin II w pierwszej piątce najczęściej kupowanych produkcji. Gwoli ścisłości trzeba dodać, że jako „nabywców” Steam najpewniej traktuje też uczestników kampanii na Kickstarterze (którzy otrzymali swój egzemplarz w podziękowaniu za wsparcie twórców) oraz, rzecz jasna, nabywców gry w ramach Wczesnego Dostępu (w którym tytuł był dostępny od zeszłego roku).

Powodzenie Divinity: Original Sin II z pewnością cieszy zespół Larian Studios, zwłaszcza po kłopotach poprzedzających premierę jedynki. Belgijski zespół próbował stworzyć tytuł de facto od 1997 roku, jednak rzeczywiste starania podjął dopiero po uniezależnieniu się od wydawców. W efekcie studio mogło pracować nad grą bez martwienia się o dotrzymanie z góry narzuconej daty premiery. Jednak nawet wtedy Larian potrzebowało kampanii na Kickstarterze, wsparcia sponsorów oraz zaciągnięcia pożyczki, by dokończyć swoją wymarzoną produkcję przy budżecie 4,5 miliona euro (z czego wkład własny wynosił 1,5 miliona euro). Na szczęście Divinity: Grzech Pierworodny okazało się ogromnym sukcesem, dzięki czemu twórcy mogą spać spokojnie, a gracze cieszyć się równie udaną kontynuacją.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine
Klemens
2017-09-18 17:04:25
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow